Om oss
Olivia & Oliver grundades av tvåbarnsmamman Sanna Jakobson. Hon tyckte att det saknades ett inkluderande varumärke, där fokus låg på både barnen, föräldrarna och inte minst planeten. Med stort driv och engagemang har Sanna lyckats kombinera sin passion för design tillsammans med erfarenheten från sitt föräldraskap för att skapa ett varumärke för den medvetne föräldern.
"Sanna vill att hennes döttrar ska se på framtiden med hopp och glädje vilket också satte trenden för Olivia & Oliver som varumärke."
Olivia och Vera kom båda till livet under svåra omständigheter då Sanna drabbades av en allvarlig form av havandeskapsförgiftning, så kallad Hellp Syndrom. Båda förlossningarna var väldigt dramatiska. Hon förlorade sin blodvolym flera gånger om och låg i respirator i flera dygn. Återhämtningen var enormt tuff och hela familjen gick igenom enorma prövningar under perioderna kring och efter båda barnens födslar. Med en ny insikt om människans livskraft, stor som liten, och med en stark vilja att bidra till en bättre framtid för sina barn startade hon “Olivia & Oliver".
Sedan lanseringen har Rosa Rosetten varit en del av konceptet till Olivia & Oliver, där alla intäkter oavkortat går till välgörenhet för barn, med fokus på olika områden under olika perioder.
Olivia & Oliver är ett varumärke i ständig utveckling. Detta är några av våra viktigaste målsättningar:
Hållbarhet både för ditt barn och vår planet
Vi arbetar hårt för att vår tillverkning ska skapa minimalt med CO2 utsläpp. Alla våra produkter är helt fria från gifter. Materialet framställs i högsta mån av återvunnet material. All vår bomull är ekologisk 100% GOTS-certifierad samt följer kraven för Oeko-Tex 100.
Design och kvalitet
Vi tror på en enkel design i kombination med snygga och lekfulla detaljer. Vi lägger stort fokus på användarvänlighet och funktionalitet för både dig och ditt barn. Genom en hög kvalitetskontroll vill vi att våra produkter ska kunna användas under lång tid framöver.
Pris
Vårt mål är att våra produkter ska vara tillgängliga för alla. Vårt mål är inte att tillverka de billigaste produkterna på bekostnad av kvalitet, utan de mest prisvärda produkterna som blir billigast i längden dvs hållbart.